۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

عباسی:

جرائم بین المللی اسرائیل با حق وتو انکار می شود

جرائم بین المللی اسرائیل با حق وتو انکار می شود

رئیس اندیشکده بین المللی کرامت انسانی گفت: در شرایطی که ظلم فاحش به مردم فلسطین اعمال می‌شود، کشورهای غربی از حق وتو برای حمایت از جنایات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباسی رئیس اندیشکده بین المللی کرامت انسانی در همایش بین‌المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت با تاکید بر این که بعد از ۷۵ سال هنوز موضوع اشغال فلسطین فراموش نشده است؛ گفت: این روز را که به عنوان یوم النکبت از آن یاد می‌شود؛ روزی است که ما شاهد یک انزجار جهانی علیه یک رژیم اشغالگر بودیم؛ دریک روز ۷۵۰ هزار نفر از فلسطینیان توسط این رژیم جنایتکار آواره شدند.

وی با بیان اینکه ۷۵ سال از این ننگ می‌گذرد گفت: صدها هزار نفر از مردم فلسطین از آن زمان تاکنون آواره شده و هنوز منتظر بازگشت به سرزمین خود هستند. از ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ بیش از ۷۸ درصد فلسطین اشغال شد و همه ی جهانیان این اقدام را به عنوان یک نوع نسل کشی یاد کردند زیرا در خلال این اخراج اجباری مردم فلسطین پانزده هزار فلسطینی جان باخته اند و هرساله هم ما شاهد ویران شدن منازل آنان هستیم.

عباسی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲، هشتاد و چهار هزار و سیزده فلسطینی و دوازده هزار و سیزده خانواده آواره شدند، گفت: در چنین شرایطی که این ظلم فاحش به مردم فلسطین اعمال می‌شود، کشورهای غربی از حق وتو برای حمایت از جنایات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس اندیشکده بین المللی کرامت انسانی تاکید کرد: بر اساس مصوبات سازمان ملل چهار دسته از جرایم بین المللی مانند جنایت جنگی علیه بشریت و نسل کشی وجود دارد که اسرائیل به وضوح آنان را مرتکب شده است ولی باز هم غرب از حق (وتو) به نفع صهیونیست‌ها استفاده می‌کند. در اواخر سال ۲۰۲۳ رژیم صهیونیست تنها رژیم ناقض حقوق کودکان معرفی می‌شود و پس از اشغال فلسطین همواره شاهد رفتارهای تبعیض آمیز علیه زنان هستیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل فاحش‌ترین ناقض حقوق کودکان محسوب می‌شود؛ گفت: رسانه‌ها این رسالت را دارند تا این روز ننگین را به جهانیان یادآوری کنند. یکی از شهدای محور مقاومت تاکید کرده بود امام خمینی غرب را لرزاند و شرق را شگفت زده کرد. حقیقتاً امام آینده روشن را به خوبی ترسیم کرده است. امروز روز نکبت نام دارد اما در واقع یوم المقاومت است.

کد خبر 5779690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha